نوشته شده توسط : جوجه کشی

 

پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین – چگونه بلدرچین پرورش دهیم؟

در این مقاله که توسط سایت دستگاه جوجه کشی تهیه شده به پرورش و نگهداری از بلدرچین خواهیم پرداخت انچه که در این مقاله خواهید خواند به شرح ذیل است :

پایه ی پرورش بلدرچین

نحوه جوجه کشی بلدرچین

پرورش بلدرچین و مراقبت از بلدرچین های ژاپنی

دستگاه جوجه کشی بلدرچین

تجربه جوجه کشی بلدرچین

 

سرمایه اولیه : حذاقل 10 میلیون تومان

فضایی لازم بزای پرورش 2000 بلذرچین :50 متر

محل دریافت مجوز : اداره دامپزشکی استان

بهترین روش فروش :مراجعه به شرکت های بسته بندی

میزان سود در ازای 10 میلیون سرمایه :روزانه 50 هزار تومان

قابلیت توسعه : پرورش بلدرچین گوشتی و تخم گذار ، جوجه کشی و فروش دان

 

پایه ی پرورش بلدرچین

به طور کلی دو روش اصلی پرورش بلدرچین وجود دارد که به طور معمول در پرورش بلدرچین آزموده شده است یکی از آنها زمانی است که شما مخلوطی از جنسیت های بلدرچین را در قفس خود داشته باشید میزان نرخ مذکر و مونث باید ۱:۲٫۵ باشد که به معنی ۴ بلدرچین نر و ۱۰ بلدرچین ماده است.اگر شما بلدرچین ها را در مقیاس بزرگ پرورش می دهید یا زمان کافی برای صرف وقت به روش های دیگر را ندارید این همان موردی است که به کار شما می آید. این روش دارای برخی از معایب ها مانند دعوای مکرر بین نرها می باشد که باعث استرس و عصبانیت بین دیگر پرندگان قفس می شود و منجر به نا منظم شدن لقاح و میزان تخم گذاری می شود.
روش دیگر نیز نگهداری بلدرچین های نر و ماده به صورت جداگانه و قراردادن نرها در قفس ماده ها برای انجام کار خودشان به طور دوره ای است. در این روش شما نرخ باروری بالایی خواهید داشت و کیفیت پرورش به خوبی تحت نظارت خواهد بود. این تمرین خوبی برای پرورش بلدرچین در مقیاس کوچک خواهد بود. مخصوصا زمانی که شما می خواهید بلدرچین های رنگی ژاپنی را پرورش دهید ، کنترل بهتری روی رنگ ها و طرح هایی که شما می خواهید خواهید داشت.تنها عیب این روش پرورش بلدرچین مصرف شدن زمان است.

جوجه کشی از بلدرچینجوجه کشی از بلدرچین

 

 

جوجه کشی بلدرچین

بلدرچین های اهلی غریزه ی لانه گذاری را از دست داده اند بنابراین تنها راه پرورش بلدرچین در ماشین جوجه کشی است. یک انتخاب دیگر قرار دادن تخم بلدرچین ها زیر یک مرغ تخم نشین است (نژاد بانتوم ایده آل می باشد).اگر شما این گزینه را انتخاب کردید باید هر گونه تخم مرغ دیگر را از زیر مرغ تخم نشین حذف کنید.
تخم بلدرچین ها را هر روز برای کاهش عفونت جمع آوری کنید .تخم بلدرچین های به نظر سالم تر با پوسته های به نظر محکم تر را انتخاب کنید.آنها را به طور کامل برای تشخیص هر گونه ترک یا آسیب های دیگر بازرسی کنید.تخم های بلدرچین را نشویید چرا که این کار باعث از بین بردن پوشش محافظ تخم مرغ ها می شود و آنها را در برابر عفونت های باکتریایی آسیب پذیر می کند. همچنین توصیه می شود که روی آنها عمل نطفه سنجی را اجرا کنید. این کار هر گونه ترکی که ممکن است وجود داشته باشد و سلامتی زرده و اندازه ی فضای هوایی را به شما نشان می دهد. اگر شما یک نطفه سنج خریده اید اطمینان حاصل کنید که آن یک نطفه سنج با شدت نور بالا باشد. چون یک نطفه سنج معمولی نمی تواند نور را به خوبی داخل پوسته ی تاریک تخم بلدرچین بتاباند.
تخم بلدرچین ها را در یک مکان خنک و خشک در سینی هایی که کف آن چرب است نگهداری کنید.دمای ذخیره سازی باید بین ۱۲-۱۷ درجه ی سانتی گراد و رطوبت نسبی بین ۷۰-۸۰ درصد باشد.مراقب باشید ، اگر درجه ی دما به ۱۸ درجه ی سانتی گراد برسد رشد جنین کوچک ممکن است که شروع شود و هچ تخم بلدرچین ها بی فایده خواهد شد. تخم بلدرچین های آماده شده برای هچ را در یخچال نگهداری نکنید آنجا برای آنها بسیار سرد است. برخی می گویند که شما می توانید تخم بلدرچین ها را قبل از هچ برای ۱۰ روز نگهداری کنید اما ما بیش از ۷ روز توصیه نمی کنیم.
تخم بلدرچین ها بعد از جمع آوری باید بخور داده شوند اما برخی پرورش دهندگان این کار را هنگامی که تخم بلدرچین ها را داخل دستگاه جوجه کشی برای هچ قرار می دهند انجام می دهند. اگر شما گزینه ی دوم را انتخاب کردید ، بخور باید در ۱۲ ساعت اول جوجه کشی انجام شود. برای بخور از ۲۵ گرم پتاسیم پرمنگنات و ۳۵ میلی لیتر فرمالین ۴۰ درصد برای هر مترمکعب از فضای ماشین جوجه کشی استفاده کنید.این روش مانند این است که پتاسیم پرمنگنات را داخل یک سرامیک با قطر بزرگ و با دیواره ی کم ارتفاع مانند یک تابه ی بزرگ بریزید و سپس فرمالین را به آن اضافه کنید. بهتر است در این فضا نفس نکشید و از یک ماسک مناسب استفاده کنید.ظرف را داخل ماشین جوجه کشی قرار دهید و دمای آن را بین ۲۰-۳۰ درجه ی سانتی گراد و رطوبت نسبی را بین ۸۰-۹۰ درصد تنظیم کنید. اگر شما ماشین جوجه کشی هوای تحت فشار دارید فن در حال اجرا است اما دریچه را برای۲۰ دقیقه ببندید سپس دریچه را باز کنید و ظرف را از داخل ماشین جوجه کشی بردارید.اگر دستگاه جوجه کشی شما از نوع ماشین جوجه کشی هوای ساکن است ظرف را داخل ماشین برای ۲۰ دقیقه بگذارید سپس در را باز کنید و ظرف را از داخل ماشین بردارید.
در پرورش بلدرچین اتاقی که ماشین جوجه کشی شما در آن قرار داده خواهد شد باید در یک درجه ی حرارت ثابت باشد.ماشین جوجه کشی باید تمیز و ضد عفونی شده باشد.اطمینان حاصل کنید که ماشین جوجه کشی تان را برای تقریبا یک روز قبل از شروع به جوجه کشی به درستی تنظیم و اجرا کرده باشید.
در پایان روز این انتخاب شماست که چه نوع ماشین جوجه کشی را برای پرورش بلدرچین انتخاب بکنید اما ما ماشین جوجه کشی را توصیه میکنیم مجهز به فن چرخنده ی خودکار باشد.اگر ماشین شما مجهز به این فن باشد هیچ نقطه ای از داخل دستگاهتان را سرد نخواهید یافت همچنین با امکانات چرخش خودکار اگر فراموش کنید که تخم بلدرچین ها را بچرخانید این کار را برای شما انجام می دهد. بنابراین شما نیمی از راه را برای رسیدن به هچ موفقیت آمیز طی کرده اید. اگر ماشین جوجه کشی شما با چرخاننده ی اتوماتیک تخم مرغ مجهز نشده باشد این بسیار مهم است که تخم بلدرچین ها را به صورت دستی ۳-۴ بار در روز بچرخانید. چرخش تخم بلدرچین ها برای حفظ جنین کوچک در وسط تخم مرغ و جلوگیری از چسبیدن آن به پوسته ی تخم مرغ بسیار مهم است .تنها دو چیز مهم دیگر نیز وجود دارد که شما باید به ان توجه کنید و آن حفظ درجه ی حرارت درست یعنی ۳۷-۳۸ درجه ی سانتی گراد و سطح رطوبت ۴۵-۵۵ درصد است .حتی اگر شما یک ماشین جوجه کشی تمام اتوماتیک کنترل شده ی دیجییتالی داشته باشید توصیه می شود که دماسنج و رطوبت سنج اضافی را داخل ماشین جوجه کشی طوری قرار دهید که بتوانید از طریق مشاهده از پنجره چک کنید و مطمئن شوید که دستگاه جوجه کشی به درستی کار می کند. سطح دمای مناسب بسیار مهم است زیرا دمای پایین موجب هچ دیررس و دمای بالا نیز منجر به هچ زودرس می شود که هیچ کدام از آنها خوب نیستند و اگر همچین مشکلی پیش بیاید شما جوجه بلدرچین های زیادی را در ۷ روز اول از دست خواهید داد. در روز هفتم شما میتوانید نطفه سنجی را برای مشاهده ی اینکه چه مقدار از تخم بلدرچین ها بارور هستند انجام دهید. در این مرحله شما باید بتوانید جنین داخل تخم بلدرچین را تشخیص دهید و هرگونه تخم بلدرچین های فاقد جنین را از دستگاه جوجه کشی حذف کنید تا از انتقال هر گونه عفونت به تخم بلدرچین های سالم جلوگیری کنید و جوجه کشی را برای ۸ روز دیگر ادامه دهید. در روز ۱۵ ام چرخش مکانیزمی را متوقف کنید اگر شما تخم بلدرچین ها را به صورت دستی می چرخاندید چرخاندن آن را متوقف سازید و دما را تا ۳۷٫۵ درجه ی سانتی گراد (۹۹٫۵ فارنهایت) ببرید. در این مرحله رطوبت را تقریبا تا ۸۰ درصد افزایش دهید . این کار پوسته را نرم کرده و به جوجه بلدرچین های کوچک کمک می کند که به راحتی ار آن بیرون بیایند . اگر ماشین شما دارای یک سینی جداگانه برای هچ است پس تخم بلدرچین های خود را روی آن قرار دهید .جوجه بلدرچین های ژاپنی از روز ۱۶ ام شروع به هچ شدن خواهند کرد اما اکثر آنها باید در روز ۱۷ ام هچ شوند . هر جوجه بلدرچینی که بعد از روز ۱۸ ام هچ شود خواهد مرد. اگر شما به ۷۵ درصد از هچ یا بیشتر از آن رسیده باشید کار شما به خوبی پیش رفته است .
این بسیار مهم است که شما به جوجه بلدرچین هایتان اجازه بدهید که خودشان از پوسته بیرون بیایند و شما خودتان یا با استفاده از وسیله ای به آنها کمک نکنید . اگر آنها احتیاج به کمک داشته باشند آنها به اندازه ی کافی قوی نخواهند بود که زندگی کنند و در یک یا نهایتا دو روز خواهند مرد.

بیشتربخوانید:  نحوه پرورش پرنده بلدرچین
جوجه بلدرچینجوجه بلدرچین

جوجه ها را تا زمانی که آنها خشک و کرکی نشده اند داخل ماشین جوجه کشی نگه دارید.سپس آنها را در قسمت از قبل گرم شده قرار دهید .دراینجا عجله نکنید در این صورت جوجه ها سرما می خورند و پاهایشان پیچ خورده و می میرند. جوجه بلدرچین ها تا ۲۴ ساعت ودر مواقعی تا ۴۸ ساعت بعد از هچ می توانند در ماشین جوجه کشی بمانند.

پرورش بلدرچین  و مراقبت از بلدرچین های ژاپنی

ممکن است که شما فکر کنید که الان بعد از هچ بلدرچین ها کارمان تمام شده است اما در واقع کارما تازه شروع شده است.
این بسیار مهم است که که برودر (جایی که جوجه ها در آنجا امکان رشد دارند) خود را در سایز مناسب بر حسب تعداد جوجه بلدرچین هایی که میخواهید داخل آن قرار دهید انتخاب کنید.جوجه ها باید فضای کافی برای دور ماندن از لامپ منبع گرما_  مادر مصنوعی  اگر که بخواهند کمی خنک بمانند را داشته باشند. همچنین در نظر داشته باشید که جوجه بلدرچین ها به طور قابل توجهی سایزشان بزرگ خواهد شد و به طور کامل پردار شده و قادر به رفتن به خانه های دائمی شان خواهند شد.

لانه بلدرچینلانه بلدرچین

اطمینان حاصل کنید که اینکه امکان دسترسی هیچ شکارچی به آنها وجود نداشته باشد مطمئن شوید. حدودا ۲-۴ سانتی متر لایه ی زیرین جوجه ها را در هفته ی اول با کاغذ یا چیزی بهتر مانند برخی پرده های سنگین قدیمی و یا ورق هایی پوشش دهید (ما از تراشه های چوب مرغوب استفاده می کنیم) ، اگر شما می خواهید از کاغذ به عنوان پوشش استفاده کنید مطمئن شوید که آن از نوع سفت و نرم است چون جوجه ها روی سطوح سخت و صاف مانند مقوا گشاد گشاد راه می روند. این بسیار مهم است که دو طرف در را میخ بزنید و فاصله ی بین دیوار و در را تنگ و امن کنید تا جوجه ها در آن گیر نکنند.در روز هچ لامپ بخاری را به خوبی روشن کنید ،قبل از اینکه جوجه ها را داخل محل پرورش بلدرچین  قرار دهید از مناسب بودن بستر و دیوار ها برای جوجه ها مطمئن شوید. برای هفته ی اول از خرده نان های فوق العاده ریز و خوب به عنوان غذا برای جوجه ها استفاده کنید. با توجه به کوچک بودن جوجه بلدرچین ها آنها قادر نخواهند بود که خرده نان های در اندازه ی استاندارد بخورند. خوراک باید روی زمین پاشیده شود تا آنها بتوانند به راحتی غذا را پیدا کنند. محل دانخوری را در جای خوبی قرار دهید تا آنها جای آن را به خوبی یاد بگیرند. آبخوری باید به دور از منبع گرما قرار بگیرد که آب گرم نشود. اطمینان حاصل کنید که شما آبخوری مناسبی را انتخاب میکنید . اگر محل آبخوری بسیار عمیق باشد یک تکه سیم برق یا کمی سنگریزه و یا هرچیز دیگری که برای آبخوری شما مناسب است استفاده کنید تا از غرق شدن جوجه ها در آن جلوگیری کنید (آنها میتوانند در۳/۴ از آب های عمیق یا حتی کمتر غرق شوند)برخی از پرورش دهندگان از لامپ های روشنایی استاندارد به عنوان منبع گرما استفاده می کنند اما ما از لامپ های حرارتی در تجارت طیور استفاده می کنیم. لامپ های حرارتی را ۱۲ بالاتر از جوجه ها قراردهید اما درنهایت دستورالعمل تولید کننده را برای دلایل ایمنی برای آتش سوزی دنبال کنید. سطح گرما باید بین ۳۵-۳۶ درجه ی سانتی گراد (۹۵-۹۶٫۸ فارنهایت) برای هفته ی اول باشد.سپس در هفته ای که جوجه ها برای رفتن به محل دائمی شان آماده شدند سطح دما را تا ۳٫۵ درجه ی سانتی گراد(۳۸٫۳فارنهایت ) کاهش دهید . پس از هفته ی اول شما می توانید پوشش کف و محافظ غرق شدن جوجه ها را اگر که احساس بکنید امن است بردارید. شما میتوانید سطح گرما را اندازه بگیرید اما جوجه بلدرچین ها در هر صورت به شما خواهند گفت که احساس سرما میکنند یا گرما. اگر جوجه ها احساس سرما کنند تا جایی که بتوانند نزدیک منبع گرما خواهند شد و اگر به دور از منبع گرما درحال راه رفتن باشند خواهید دانست که دما برای آنها مناسب است.کاهش دما به نوع منبع گرمایی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد اما در مورد لامپ حرارتی به طور کلی دو راه وجود دارد. یکی از آنها این است که لامپ حرارتی را به وسیله ی قطعه ای کمی بالا نگهدارید. و دیگری شروع با یک لامپ ۲۵۰ وات و سپس تغییر به یک لامپ ۱۰۰ وات و بعد به یک لامپ ۶۰ وات است .این به طور معمول راهی برای پرورش دهندگان با استفاده از لامپ های استاندارد است. اما آنها یک نور به طور دائم نزدیک به جوجه ها دارند و با یک لامپ۱۰۰وات استاندارد شروع کرده و هر هفته سایز آن را کاهش دهید. ما لامپ حرارتی را ترجیح می دهیم و ااستدلال ما این است که به نظر ما جوجه ها نیاز دارند که در شرایط روز و شب از یک نور ثابت استفاده کنند. این امر اگر شما بخواهید بلدرچین های تخم گذار با کیفیت خوب پرورش دهید بسیار مهم است اما این را هم در نظر بگیرید که نور مداوم و قوی منجر به رفتارهای خشمگینانه می شود. جدا از قسمت هایی که اشاره کردم تمام چیزی که شما باید انجام دهید این است که از دسترسی مداوم جوجه بلدرچین هایتان به آب خنک و غذا مطمئن شوید.
پس از ۴ هفته جوجه بلدرچین ها پردار شده و آماده ی ترک برودر و حرکت به خانه ی جدیدشان خواهند شد.

بیشتربخوانید:  تولید مثل و جوجه کشی بلدرچین - بخش اول

در انتهای آموزش پرورش بلدرچین چند نمونه دستگاه جوجه کشی بلدرچین را معرفی میکنیم.

 

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی

نمای کلی دستگاه جوجه کشی 48 تایینمای کلی دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی

 

این دستگاه جوجه کشی قابلیت جوجه کشی از ۱۲۰ تخم بلدرچین به صورت کامل اتوماتیک و هوشمند بدون دخالت دست را دارد.

دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی

دستگاه جوجه کشی 96 تاییدستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی

 

این دستگاه نمونه بزرگ و بهینه شده ماشین جوجه کشی ۴۸ تایی بوده و قابلیت جوجه کشی از ۲۴۰ تخم بلدرچین را دارد.

فیلم پرورش کبک و بلدرچین

 

 

تجربه یک دکترای طیور از پرورش بلدرچین

 

ابراهیمی که از دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع دکتری طیور است ، از پرورش دهندگان موفق بلدرچین است که فعالیت خود را در این زمینه از فضای بسیار کوچک و با سرمایه نسبتا کم آغاز کرده است. وی کارافرینی در زمینه پرورش طیور و پرندگان را به تحصیل کردگان بیکار که به دنبال پیدا کردن فرصت های شغلی در بخش دولتی هستند را توصیه می کند. در ادامه تجربه این کارافرین موفق در زمینه پرورش بلدرچین که از زبان خود وی بیان شده است را بیان می کنیم.

 

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تصمیم گرفتم که در زمینه پرورش بلدرچین فعالیت کنم. با گرفتن وام 12 میلیونی از جهاد سازندگی در حیاط 12 متری که داریم پرورش بلدرچین را شروع کردم. در آن زمان قفس بلدرچین با قیمت 700 تا 900 هزار تومان در بازار به فروش می رسید. و من هم تصمیم گرفتم که کار ساخت این قفس ها را یاد بگیرم و خودم آن ها را بسازم. علاوه بر این از دستگاه چرخ گوشت هم برای تولید جیره استفاده کردم.

از همان آغاز فعالیت در زمینه پرورش بلدرچین تصمیم داشتم که کار را گسترش دهم و از تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه جوجه کشی استفاده کنم. در آن مراحل اولیه در هر دوره 1000 قطعه بلدرچین را پرورش می دادم.

زمانی که در حیاط 12 متری بلدرچین پرورش می دادم با پیشنهاد فرمانده سپاه مازندران در یک پادگان در رامسر منتقل شدم و در آنجا فعالیت خودم را گسترش دادم. هم اکنون در هر دوره 45 روزه 12 هزار بلدرچین و 12 هزار مرغ پرورش می دهم. در این کسب و کار برای 8 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده و 50 درصد سودآوری دارد.

ابراهیمی در مورد مزیت های پرورش بلدرچین می گوید : بلدرچین یک پرنده بسیار مقاوم در برابر بیماری هاست و در طول دوره پرورش نیازی به واکسیناسون ندارد. طول دوره بلوغ این پرنده کوتاه و 35 روز است و در مدت 17 روز از تخم نطفه دار بلدرچین جوجه کشی می شود. گوشت و تخم این پرنده به دلیل طعم لذیذ و ارزش بالایی غذایی و دارویی در بازار دارای فروش قابل ملاحظه ای است. همه این عوامل باعث می شود که پرورش بلدرچین سودآوری بالایی داشته باشد.

وی به فارغ التحصیلان رشته های دام و طیور توصیه می کند که به جای تلاش برای استخدام در ادارات دولتی به عنوان کارشناس ، در پی کارافرینی و اشتغال باشند. علم و دانش در زمینه پرورش طیور نقش مهمی را ایفا می کند و من نقش علم را در این زمینه به خوبی مشاهده می کنم. به دلیل تحصیل در رشته طیور قادر هستم به صورت علمی جیره نویسی کنم که مستقیما در بازدهی پرورش این پرنده تاثیرگذار است.

 

پرورش بلدرچین

 

 
 
 
 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی بلدرچین را مطالعه نمایید:

 



:: برچسب‌ها: آموزش نگهداری بلدرچین, بلدرچین, پایه ی پرورش بلدرچین, پرورش بلدرچین, پرورش بلدرچین در خانه, جوجه کشی از بلدرچین, جوجه کشی از بلدرچین در خانه, چگونه پرورش بلدرچین, دستگاه جوجه کشی بلدرچین, ماشین جوجه کشی بلدرچین ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جوجه کشی

 
 

 

شترمرغ پرنده ای است با جثه بسیار بزرگ که می تواند برای مدت یک ربع ساعت بدون خستگی و وقفه با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت بدود. همین امر باعث شده است که لقب سریعترین موجود دو پای کره زمین را هم به خود اختصاص بدهد. همچنین این پرنده بسیار تیزبین است و قادر است که تا فاصله ۳٫۵ کیلومتری روبروی خود را مشاهده کند. شترمرغ ها به دلیل گوشت ، پوست ، پر و تخم قابل استفاده ای که دارند پرورش داده می شوند.

 

 
محل زندگی شتر مرغ
 

 

 

فراورده های شترمرغ :

 

گوشت : گوشت شترمرغ از نظر کلسترول همانند گوشت ماهی و مرغ است اما از لحاظ پروتئین در حد گوشت گوساله است.

 

پوست : پوست شتر مرغ همانند چرم بادوام ، نرم و قابل انعطاف است و از آن در ساخت کیف و کفش استفاده می شود.

 

پر : پر این پرنده که هر سال دو بار از پرنده برچیده می شود ، در بازارهای جهانی با قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش می رسد. پر شتر مرغ دارای خاصیت الکترواستاتیک بسیار قدرتمندی است و قادر است ذرات بسیار کوچک را نیز به خود جذب کند. از پرهای شترمرغ در ساخت جاروهای گران قیمت استفاده می شود.

 

تخم : تخم شترمرغ بسیار بزرگ است و حدود ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد. تخم شترمرغ بسیار محکم است به طوری که حتی روی آن بایستید شکسته نمی شود.

 

 
تغذیه شتر مرغ
 
 

 

 

تغذیه شترمرغ :

 

شتر مرغ ها پرندگانی علف خوار هستند و از محصولات گیاهی مانند یونجه برای تغذیه استفاده می کنند. از ذرت و انواع ویتامین ها نیز برای تغذیه این پرنده می توان استفاده کرد.

 


 
 
 
جفت گیری شتر مرغ
 

 

جوجه کشی از شترمرغ :

 

شتر مرغ های ماده در سال بین ۱۲ تا ۱۸ تخم می گذارند. در پرورش این شترمرغ ها باید توجه کنید که این پرنده ها را به صورت زوجی نمی توان نگه داری کرد بلکه باید به صورت یک نر و دو ماده و یا دو نر و سه ماده نگه داری کرد.

طول مدت جوجه کشی از این پرنده ۵۰ روز و دمای هچ آن کمتر از سایر پرندگان است. توجه داشته باشید که جوجه کشی از تخم شترمرغ نسبت به پرندگان دیگر متفاوت است. در مرحله ستر جوجه کشی تخم این پرنده به جای این که رطوبت به آن ها داده شود ، رطوبت از آن ها گرفته می شود.

 


تشخیص جنسیت شترمرغ ها:

 

معمولا شترمرغ های نر دیرتر نسبت به شترمرغ های ماده بالغ می شوند. در دوسالگی علائم جنسی شترمرغ قابل مشاهده هستند. در دو سالگی رنگ بدن شترمرغ نر سیاه و انتهای دم سفید رنگ است. درحالی که رنگ جنس ماده این پرنده خاکستری و قهوه ای است. رنگ اطراف چشم ها ، منقار و استخوان پای شترمرغ نر در زمان جفت گیری قرمز می شود. پررنگ بودن این نواحی نشان دهنده قدرت بالای جنسی شترمرغ نر است.

 

 
تشخیص جنسیت شترمرغ
 

 

رفتارهای جفت گیری شتر مرغ

 

شتر مرغ ها معمولا در فصل تابستان و در هوای گرم تمایل خود را برای جفت گیری نشان میدهند که این رفتار با آواز خواندن بلند جفتگیری ابراز میشوند شترمرغ ها ماده با دست کشیدن از جیره غذایی خود با این آواز واکنش نشان میدهند معمولا در زمان جفت گیری شتر مرغ ساق پا ونوک تیز شتر مرغ نر و ماده به رنگ قرمز در می اید که از علائم بارز جفت گیری شتر مرغ محسوب میشود     

 

 


تخم نطفه دار شتر مرغ

 

درجوجه کشی شترمرغ باید توجه داشته باشید که از شترمرغ پیر برای تهیه تخم نطفه دار استفاده نکنید و شتر مرغ های نر حتما باید یک سال از شتر مرغ های ماده بزرگتر باشند تا درصد نطفه دار بودن به طور قابل توجهی بیشترباشد همچنین باید توجه کنید درصد نر به ماده دو به یک در شتر مرغ بهترین حالت برای جوجه کشی از تخم نطفه دار است

در تخم نطفه دار حاصل از جفت گیری گله مولد شتر مرغ باید از مواد غذایی مقوی مانند کلسیم فسفر و ویتامین ها استفاده شود همچنین استفاده از جیره غذایی نامناسب در هنگام جوجه در آوری منجر به کاهش وزن رشد ، ضعف پرها ، دفرمه شدن استخوان ها و مفاصل ، کاهش مقاومت در مقابل عفونت میشود.

 

 
 
تخم غاز
 

 

 

انواع گونه شتر مرغ:

  • شترمرغ جنوبی: یا شترمرغ سیاه (S. c. australis) در جنوب آفریقا که در سواحل جنوبی رودخانه‌های زامبزی و کونن زندگی می‌کند.
  • شترمرغ شمال آفریقا: یا شترمرغ گردن‌قرمز (S. c. camelus) پرتعدادترین نوع شترمرغ که زیستگاه از اتیوپی و سودان در شرق به سوی حاشیه صحرای بزرگ آفریقا تا سنگال و موریتانی در غرب ادامه می‌یابد. این زیرگونه در گذشته در نواحی شمالی‌تر مثل مصر و جنوب مراکش نیز می‌زیسته‌است. شترمرغ شمال آفریقا با ۲٫۷۴ متر قد و ۱۵۴ کیلو وزن و سرعتی بیش از ۷۲ کیلومتر بر ساعت، بزرگ‌ترین و سریع‌ترین پرنده روی زمین است.[۴] سر آن سرخ‌رنگ، پووشش بدن نرها سیاه و سفید و ماده‌ها خاکستری است.
  • شترمرغ ماسائی: (S. c. massaicus) در شرق آفریقا. پرهای کوچکی به رنگ نارنجی روشن بر روی سر، گردن و ران‌هایشان دارند. فقط در جنوب کنیا، اتیوپی و بخش‌هایی از جنوب سومالی حضور دارند.
  • شترمرغ عربی: (S. c. syriacus) زیرگونه انقراض یافته‌ای که در گذشته در تعداد بسیار در شبه‌جزیره عربستان، سوریه و عراق زندگی می‌کرد و نسل آن در حدود سال ۱۹۶۶ به‌کلی نابود شد.
  • شترمرغ سومالی: (S. c. molybdophanes) در شمال شرقی کنیا، جنوب اتیوپی و سومالی. گردن و ران آن‌ها سربی‌رنگ است. برخلاف دیگر شترمرغ‌ها گله‌ای زندگی نمی‌کند بلکه بیشتر تنها یا جفتی دیده می‌شوند. در شمال شرق کنیا با شترمرغ ماسائی زیستگاه مشترکی دارند. برخی این شترمرغ را گونهٔ مجزایی محسوب می‌کنند.

 

 


 
 
 

 

علاوه بر این شما نهایتاً به صورت طبیعی میتوانید از ۱۵ تخم فقط ۴ الی ۵ عدد از تخم های نطفه دار را به صورت جوجه کشی طبیعی تبدیل به جوجه نمایید. برای اینکه شما بتوانید از تمامی تخم های نطفه دار خود جوجه کشی نمایید باید از یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و راندمان بسیار بالا استفاده کنید. از مهمترین مواردی که در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی مناسب باید به آن توجه کرد امکان سنجش دما و رطوبت به نحو احسن و البته تعادل دمایی و رطوبتی می باشد که مهمترین نقش را در جوجه کشی از شترمرغ  ایفا می نماید پس شما باید دستگاه جوجه کشی را برای جوجه کشی از شترمرغ خود انتخاب نمایید که اولاً از سنسور دقیق و بروزی بهره برده باشد ثانیاً عایق بندی دستگاه به دقت اعمال شده باشد.

نکته: ترجیحاً از دستگاه های جوجه کشی فلزی استفاه ننمایید چراکه شتر نیاز به رطوبت بسیار بالایی دارد و در صورتی که شما از دستگاه جوجه کشی فلزی برای جوجه آوری از شترمرغ استفاده نمایید یک ریسک جدی به شمار می رود چراکه ماشین های جوجه گیری فلزی در صورت قرار گیری در معرض رطوبت آثار زنگ زدگی از خود نشان می دهند و این مورد برای جوجه کشی بسیار مضر است. همچنین دستگاه جوجه کشی شتر مرغ باید شرایط خاصی را در دوران هچر فراهم کند چون شتر مرغ برخلاف سایر پرندگان در دوران هچر به رطوبت بیشتری نیاز دارد.


دستگاه جوجه کشی مخصوص شتر مرغ

 
دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ
 

 

اگر قصد جوجه کشی و پرورش شتر مرغ را دارید برای راندمان بهتر باید از دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ استفاده نمایید که نسبت به نمونه های داخلی و خارجی راندمان بهتری را دارد و از کیفیت ساخت و دقت بالاتری برخوردار است در دستگاه جوجه کشی شتر مرغی در دوران ستر رطوبت از داخل دستگاه جوجه کشی میگرند و در  دوران هچر رطوبت وارد دستگاه میکنند در نتیجه نمیتوان با دستگاه های جوجه کشی معمولی موجود در بازار به جوجه کشی از این پرنده پرداخت پس برای راندمان بهتر توصیه ما استفاده از دستگاه های جوجه کشی مخصوص هست که توسط برند سوپر منیاتور تولید شده است.

 


شرایط مورد نیاز برای جوجه کشی از شترمر غ در دوران ستر

میزان دما برای جوجه کشی از شتر مرغ در دوران ستر : ۳۶٫۳درجه سانتی گراد
میزان رطوبت برای جوجه کشی از شتر مرغ در دوران ستر : ۲۰-۲۵ درصد
چرخش تخم نطفه دار در دوران ستر : دارد

 

شرایط مورد نیاز برای جوجه کشی از شتر مرغ در دوران هچر

میزان دما برای جوجه کشی از شتر مرغ در دوران هچر : ۳۶٫۳ درجه سانتی گراد
میزان رطوبت برای جوجه کشی از شتر مرغ در دوران هچر :۳۰-۲۵ درصد
چرخش تخم نطفه دار در دوران هچر: ندارد

معمولا برخی افراد برای راحت  بیرون آمدن جوجه از تخم پوسته تخم را با دریل سوراخ میکنند تا هم بتوانند نفس بکشند و هم راحت تخم را بشکنند

مدت زمان مورد نیاز برای جوجه کشی شتر مرغ

مدت زمان مورد نیاز برای جوجه کشی از پرنده شترمرغ : ۴۲روز
مدت زمان ستر در جوجه کشی از تخم نطفه دار شترمرغ : ۳۹ روز
مدت زمان هچر در جوجه کشی از تخم نطفه دار شترمرغ : ۳ روز


 
در صورتی که هر سوال دیگری در مورد شترمرغ داشتید میتوانید به انجمن پرورش طیور گروه صنعتی اسکندری مراجعه فرموده و سوال خود را در قالب یک پست بیان نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند و اطالاعات کاملتری را در مورد شترمرغ در اختیار شما قرار دهند. 


:: برچسب‌ها: ostrich٬ آموزش جوجه کشی شترمرغ٬ اطلاعات در مورد شترمرغ٬ اطلاعات کامل شترمرغ٬ جوجه کشی شترمرغ٬ دانشنامه پرندگان٬ دانشنامه جامع پرندگان٬ دانشنامه شترمرغ٬ در مورد شترمرغ٬ دستگاه جوجه کشی مخصوص قاری٬ شترمرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جوجه کشی

قفسه های بلدرچین

در قفس بلدرچین کف ، کناره ها و سقف قفس های بلدرچین با کیفیت از توری های گالوانیزه تشکیل می شود. برای ساخت توری های استاندارد از مفتول هایی استفاده می شود که از پوشش گالوانیزه گرم ساخته شده اند. مفتول های با کیفیت قبل از ساخت توری گرم می شوند و در کارخانه به صورت میله سایزبندی شده و برای مقاومت و ارتجاعی شدن کشیده و تابیده می شوند. بنابراین برای ساخت قفس های بلدرچین نمی توان از مفتول های مسی استفاده کرد.

 

1- قفس بلدرچین | توری های کفه

توری جلویی قفس بلدرچین

 

بهترین نوع مفتول برای ساخت توری های کفه قفس بلدرچین مفتول های با قطر 1.5 تا 3 میلی متر است. به طوری که چنان در کنار یکدیگر قرار گیرند که پاهای بلدرچین از کفه خارج نشود. توری کفه بلدرچین باید خاصیت ارتجاعی مناسب را داشته باشد به طوری که تخم های نطفه دار با برخورد به توری کفه دچار شکستگی و ترکیدن نشوند. شیب کفه توری نیز باید به صورت ملایم باشد زیرا زیاد بودن شیب کفه توری باعث خستگی پای بلدرچین ها در قسمت جلویی و جفتگیری ضعیف آن ها می شود. شیب مناسب برای کفه های توری قفس بلدرچین  12-10 درجه است.

ادامه مطلب در لینک زیر

قفسه های بلدرچین



:: برچسب‌ها: قفس بلدرچین , قفسه های بلدرچین , بلدرچین ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جوجه کشی

 

جوجه کشی مرغ

 

جوجه کشی مرغ

برای جوجه کشی بهتر از تخم های جوجه درآور مرغ که توسط بسیاری از افراد برای پرورش آن ها و کسب درآمد انجام می شود باید موارد مهمی رعایت شود.

این موارد شامل خرید تخم ها ، رعایت المان ها و نوع دستگاه جوجه کشی نیز می شود. المان های مهم برای جوجه کشی عبارتند از دما ، رطوبت ، چرخش و تهویه هوا. میباشد که از مهم ترین عوامل در افزایش راندمان جوجه کشی محسوب میشود.

تهیه تخم های نطفه دار برای جوجه کشی مرغ

تخم های نطفه داری که برای جوجه کشی مرغ استفاده میکنید باید تازه و سالم باشند. برای خرید تخم های تازه حتما توصیه می شود که از مکان های نزدیک تخم ها را خریداری کنید و گله فروشنده را حتما مشاهده کنید. درصد نر (نسبت یک به دو یا یک به سه حتما حتما حتما رعایت شده باشد )، شرایط مکان نگهداری و تغذیه مرغ های مولد در خارج شدن جوجه های سالم از تخم موثر هستند.

 

 

مکان جوجه کشی مرغ

 

 

 

بهترین درصد نره به ماده برای جوجه کشی مرغ چه قدر است؟

درصد نر مناسب برای مرغ سه به یک است. یعنی به ازای هر سه مرغ باید یک نر وجود داشته باشد. زیاد بودن مرغ ها یا کم بودن خروس ها منجر به ضعیف شدن نطفه و عدم خروج و یا ضعیف شدن جوجه های هچ شده می شود.

مکان نگهداری نیز باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و عفونت باشد. زیرا این عامل می تواند منجر به مریض شدن مرغ ها و خروج جوجه های آلوده به باکتری و عفونت از تخم های نطفه دار شده و باعث مریض شدن و نابودی گله شود.

 

درصد نر به ماده جوجه کشی مرغ

 

نگهداری تخم ها

تخم های نطفه دار را می توانید حداکثر تا 7 روز پس از جوجه کشی بیرون از ماشین جوجه درآوری نگهداری کنید. اگر بیشتر از این مدت تخم ها را در خارج از دستگاه نگه داری کنید ، احتمال خراب شدن آن ها وجود دارد و طبیعتا راندمان جوجه کشی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نطفه تخم ها در دمای 25 درجه سانتی گراد فعال می شود بنابراین تخم ها را باید در دمای 16 تا 18 درجه سانتی گراد انبار کنید.

تخم ها را قبل از قرار دادن در دستگاه جوجه کشی به مدت یک روز در دمای 25 درجه قرار دهید و دستگاه را نیز به مدت یک روز روشن نگه دارید تا از صحت عملکرد آن اطمینان پیدا کنید.

 

 

شرایط تبدیل تخم نطفه دار به جوجه در جوجه کشی مرغ

 

اغلب کسانی که به دنبال جوجه کشی مرغ هستند تصور میکنند با شرایط خیلی آسانی مواجعه هستند ولی در جوجه کشی 4 عامل دما ، رطوبت ، چرخش تخم و هوا نیز دخیل اند.

کل فراینده جوجه کشی همین چهار شرط ساده است ، اما کار با مرغ و جوجه کشی از مرغ کار چندان ساده ای نیست.

تخم هایی که نباید در داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید

تخم های کهنه و یا تخم هایی که آلوده به خون و یا دارای شکستگی هستند را نباید در دستگاه جوجه کشی قرار دهید. همچنین تخم هایی که در ماشین جوجه درآوری قرار می دهید باید شکل و اندازه عادی داشته باشند.

 

شستشوی تخم های نطفه دار

تخم هایی که از کلواک مرغ خارج می شوند دارای میکروب و آلودگی هستند.

گاهی اوقات بستر نیز دارای رطوبت و آلودگی است و وقتی تخم ها بر روی زمین می افتند آلوده می شوند. بنابراین لازم است که تخم ها از آلودگی برطرف شده و ضدعفونی شوند.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که تخم ها را نباید با استفاده از آب بشوئید زیرا منجر به ساییده شدن پوسته آن شده و آهک جلوی منافذ روی آن را می گیرد و مانع تنفس نطفه می شود. به جای آن می توانید سطح پوسته را با استفاده از پارچه های زبر و یا مسواک بشوئید.

 

چیدن تخم های نطفه دار

تخم های نطفه دار را باید طوری در داخل دستگاه بچینید که قسمت پهن تخم ها رو به بالا باشد زیرا سر جنین در زمان تشکیل رو بالا می شود و در صورت رو به بالا قرار دادن قسمت باریک تخم ، جوجه پس از تشکیل شدن در داخل تخم خفه می شود.

بیشتربخوانید:  دستگاه جوجه کشی

پس اگر بخواهید تخم ها را به صورت عمودی قرار دهید باید تخم با زاویه و قسمت پهن آن رو به بالا باشد و یا به صورت افقی و بدون زاویه در داخل دستگاه قرار بگیرد.

محل قرار گیری تخم مرغمحل قرار گیری تخم مرغ

شرایط مناسب برای جوجه کشی از مرغ

طول مدت جوجه کشی از مرغ 21 روز است که 18 روز اول آن مرحله ستر و 3 روز آخر آن مرحله هچر است. جوجه کشی از مرغ در روز 19 ام وارد مرحله هچر می شود و باید چرخش تخم ها از آن زمان متوقف شود. دمای مناسب برای مرحله ستر 37.6-37.5 درجه سانتی گراد و دمای مناسب مرحله هچر مقدار اندکی کمتر و برابر 37 درجه سانتی گراد است. رطوبت مطلوب نیز برابر 60 درصد می باشد. تخم ها باید در مرحله ستر چرخانده شده و در مرحله هچر ثابت قرار گیرند. تهویه هوا و اکسیژن رسانی نیز از فاکتورهای مهم در جوجه کشی است.

جوجه کشی مراحل ستر و هچر

 

جوجه کشی طبیعی از مرغ

در جوجه کشی طبیعی از مرغ ، مرغ کرچ بر روی تخم های نطفه دار می خوابد و شرایط لازم برای جوجه کشی را فراهم می کند. مرغ کرچ به صورت غریزی چرخش تخم ها را هر 4 ساعت یا 6 ساعت یک بار می چرخاند. چرخاندن تخم ها مانع چسبیدن نطفه به پوسته و تلف شدن تخم ها می شود. دما عامل رشد نطفه و جنین در داخل تخم است. به دلیل حرارت و دما نطفه در داخل تخم از حالت گازی به مایع و از حالت مایع به جامد تبدیل می شود. رطوبت تامین شده توسط مرغ کرچ منجر به نرم شدن پوسته و شکستن راحت تخم ها توسط جوجه ها در زمان هچ می شود.

 

جوجه کشی مرغ به صورت طبیعی

 

جوجه کشی مصنوعی از مرغ

جوجه کشی مصنوعی از تخم های جوجه درآور مرغ با استفاده از دستگاه های جوجه کشی نیز امکان پذیر است. دستگاه های جوجه کشی یا جوجه درآوری در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. اگر مایل هستید که از تخم های نطفه دار کمتری جوجه کشی کنید بهتر است که از دستگاه های جوجه کشی با ظرفیت کم مانند دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده کنید. برای جوجه کشی از تعداد بیشتری تخم مرغ می توانید از دستگاه های جوجه کشی صنعتی استفاده کنید.

ماشین های جوجه درآوری به صورت های اتوماتیک و حرفه ای در بازار وجود دارند. دستگاه های جوجه کشی حرفه ای برای افراد حرفه ای طراحی شده اند و در استفاده از آن ها باید اطلاعات جوجه کشی انواع مختلف پرندگان مانند مرغ را داشته باشید. اما در استفاده از دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک نیازی به دانستن اطلاعات جوجه درآوری ندارید. کافی است نام نوع پرنده را انتخاب کنید ، دستگاه به صورت اتوماتیک شرایط لازم برای جوجه کشی را فراهم می کند.

با استفاده از دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک و تمام اتوماتیک گروه صنعتی اسکندری می توانید از 6 نوع پرنده از جمله جوجه کشی مرغ ، پرورش غاز ، کبک ، بلدرچین ، بوقلمون و اردک جوجه کشی کنید. سوپرمینیاتورهای گروه صنعتی اسکندری از برد هوشمند و سخنگو نیز بهره می گیرند. اگر اطلاعات کاملی در مورد جوجه کشی ندارید ، می توانید با استفاده از برد سخنگوی دستگاه جوجه کشی از تخم های پرندگان را بیاموزید.

 

دستگاه جوجه کشی

 

تنظیم دما و رطوبت در ماشین های جوجه درآوری اسکندری

برای تنظیم دما و رطوبت در ماشین های جوجه درآوری اسکندری از سنسورهای بسیار حساس کالیبره شده در سوئیس استفاده می شود. این سنسورها تحت برند SHT هستند و در طول مدت عملکرد خود به هیچ عنوان از کالیبره خارج نمی شوند. این سنسورها به دلیل دقت بالایی که دارند در برخی صنایع حساس مانند ساخت ابزار آلات پزشکی و نظامی – دفاعی نیز کاربرد دارند.

برای تامین حرارت در دستگاه های جوجه کشی از هیتر یا المنت استفاده می شود. برای تامین رطوبت نیز با توجه فناوری به کار رفته در دستگاه از ظرف آب و اسفنج ، پد سلولزی و پمپ آب و فناوری التراسونیک استفاده می شود. در دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری نیز از این تجهیزات استفاده می شود. پد سلولزی با استفاده از فناوری نانو طراحی و ساخته می شود و قادر است تا 10 برابر حجم خود آب جذب کند. در فناوری التراسونیک نیز با استفاده از امواج مافوق صوت مولکول های آب از هم جدا شده و با تشکیل مه رطوبت مورد نیاز دستگاه تامین می شود.

بیشتربخوانید:  دستگاه جوجه کشی ایرانی بخرم یا خارجی ؟

 

 

نور بینی یا کندلینگ تخم

نطفه سنجی یا کندلینگ

برای جدا کردن تخم های نابارور از تخم های سالم نطفه دار باید از نطفه سنج استفاده کنید. نطفه سنجی را می توانید با استفاده از دستگاه نطفه سنجی دستساز و یا کندلر انجام دهید. نطفه سنجی را باید در روزهای سوم ، هفتم و چهاردهم انجام دهید. این کار را نباید به هیچ عنوان پس از روز شانزدهم انجام دهید.

 

 

 

طول مدت جوجه کشی از تخم های نطفه دار مرغ

طول مدت جوجه کشی از تخم های نطفه دار انواع مختلف مرغ 21 روز است. از این 21 روز ، 18 روز را مرحله ستر و 3 روز آخر را مرحله هچر تشکیل می دهد. جوجه ها ممکن است اندکی زودتر و یا دیرتر از 21 روز از تخم خارج شوند.

 

زود یا دیر خارج شدن از تخم ها به نژاد ، اندازه تخم ، سن گله مولد و مخصوصا دما بستگی دارد. دمای بیشتر باعث خروج زودتر جوجه ها از تخم های نطفه دار و دمای کمتر باعث هچ دیرتر تخم ها می شود. هرچه سن گله مولد بیشتر باشد اندازه تخم ها بزرگتر شده و در نتیجه دیرتر هچ می شوند. مدت نگهداری بیشتر تخم ها قبل از جوجه کشی نیز باعث خارج شدن دیرتر جوجه ها از تخم ها می شود.

 

زمان خارج کردن جوجه ها از ماشین جوجه درآوری

تخم ها را باید یک روز پس از خارج شدن جوجه ها از دستگاه جوجه درآوری خارج کنید. جوجه ها هنگام خروج از ماشین جوجه درآوری مرطوب هستند بنابراین خروج زودتر آن ها از دستگاه جوجه درآوری می تواند منجر به سرماخوردگی و تلف شدن جوجه ها شود. خارج کردن دیرهنگام جوجه ها نیز می تواند باعث اتمام ذخیره زرده داخل جوجه ها شود.

 

درب دستگاه را در مراحل پایانی جوجه کشی باز نکنید

باز کردن درب محفظه دستگاه جوجه کشی پس از خارج شدن اولین تخم از دستگاه جوجه کشی می تواند منجر به از دست رفتن کل جوجه ها شود. درب محفظه دستگاه را می توانید پس از 24 ساعت از هچ اولین جوجه باز کرده و جوجه ها را از دستگاه خارج کنید.

 

آب دستگاه جوجه کشی

آبی که در ماشین جوجه درآوری استفاده می شود باید دارای کمترین مقدار املاح بوده و از آلودگی و میکروب برخوردار نباشد. وجود املاح در آب باعث رسوب قطعات تامین رطوبت دستگاه جوجه کشی می شود. اگر از آب چاه برای جوجه کشی استفاده می کنید باید با استفاده از کلر آب را ضد عفونی کنید.

 

 

رطوبت دستگاه جوجه کشی

 

دلایل تلفات جنین در مراحل پایانی جوجه کشی

تغیر المان ها مانند کاهش رطوبت و اکسیژن رسانی و کاهش و افزایش دما می تواند منجر به تلف شدن جوجه ها در مراحل پایانی جوجه کشی باشد. معمولا تلفات جنین در دمای 39 درجه سانتی گراد شروع می شود و در دمای 42 درجه سانتی گراد همه جنین ها در مدت کوتاهی از بین می روند.

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:



    :: برچسب‌ها: تخم نطفه دار, جوجه کشی, جوجه کشی طبیعی, جوجه کشی مرغ, جوجه کشی مصنوعی, دستگاه جوجه کشی, نطفه ,
    :: بازدید از این مطلب : 69
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : جوجه کشی

     

     

    دستگاه های جوجه کشی ستر و هچر

    خریداران دستگاه های جوجه کشی در زمان مراجعه به بازار از زبان فروشندگان اصطلاحات تخصصی مانند ستر، هچر و ستر هچر همزمان و غیرهمزمان را می شنوند.

    ستر به شرایطی گفته می شود که تخم های نطفه دار در داخل دستگاه برای جلوگیری از چسبیدن نطفه به پوسته چرخانده می شوند. در شرایط هچر، جنین به اندازه کافی رشد کرده است و معمولا 3 روز آخر جوجه کشی است تخم ها در داخل دستگاه ثابت نگه داشته می شود و از لحاظ شرایط دما، رطوبت و اکسیژن رسانی اندکی با ستر متفاوت است.

    در حال حاضر دستگاه های به روز جوجه کشی برندهای معتبر دنیا مانند آرکام کره و برینسئا بریتانیا از قابلیت ستر و هچر همزمان برخوردارند.

    در ایران نیز گروه صنعتی اسکندری مطابق با فناوری روز دنیا دستگاه های جوجه کشی را با قابلیت ستر و هچر همزمان تولید می کند. با این حال برخی

     

    ادامه مطلب :    

    آیا دستگاه های جوجه کشی ستر و هچر همزمان وجود دارد

    لینک های مفید محصولات :

     



    :: برچسب‌ها: دستگاه جوجه کشی , دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان , ستر هچر همزمان , ستر و هچر همزمان , ستر وهچر ,
    :: بازدید از این مطلب : 66
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : جوجه کشی

    8 دلیل به خاطر این که از دستگاه های جوجه کشی اسکندری بخرید

    دستگاه جوجه کشی اسکندری

     

    8 دلیل به خاطر این که از دستگاه های جوجه کشی اسکندری بخرید

    در صنعت ماشین های جوجه درآوری در ایران شرکت های مختلفی در حال فعالیت هستند که هر کدام از آن ها دستگاه های خود را با قابلیت های متفاوت تولید و روانه بازار می کنند. ماشین های جوجه درآوری خارجی نیز در بازار ایران به فروش می رسند که دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.ص

    در بین کارخانه های ایرانی گروه صنعتی اسکندری با ارتقای کیفیت و فناوری به کار رفته در ماشین های جوجه درآوری سهم بسیار بیشتری از بازار این تجهیزات را به خود اخصاص داده است. کارخانه این گروه با بیش از 60 نفر پرسنل در بخش های تولید ، اداری و مالی ، تحقیق و توسعه ، مارکتینگ و بازاریابی و خدمات پس از فروش بزرگترین کارخانه سازنده ماشین جوجه درآوری در خاورمیانه است.

    با توجه به کیفیت و استاندارد مناسب دستگاه های جوجه کشی ساخت EIG و مزیت هایی نظیر گارانتی ، خدمات پس از فروش و ارسال رایگان به سراسر کشور خریداران به محصولات این کارخانه روی آورده اند. در این نوشتار قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که چرا شما هم هنگام رفتن به بازار برای خرید دستگاه جوجه درآوری ، باید محصولات گروه صنعتی اسکندری را بخرید.

     

    ادامه مطلب : 

    8 دلیل به خاطر این که از دستگاه های جوجه کشی اسکندری بخرید

     



    :: برچسب‌ها: جوجه کشی, خرید دستگاه جوجه کشی, دستگاه جوجه کشی, دستگاه جوجه کشی اسکندری, راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی, راهنمایی خرید دستگاه جوجه کشی, ماشین جوجه کشی ,
    :: بازدید از این مطلب : 115
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : جوجه کشی

    دستگاه جوجه کشی داخلی یا خارجی

    دستگاه های جوجه کشی در سطح جهان با وجود برندهای معتبری همچون برینسئا بریتانیا ، ویکتوریای ایتالیا و آرکام کره شناخته شده هستند. در ایران نیز برندهایی مانند ایزی جیک ، کاکس ماشین و گروه صنعتی اسکندری در حال رقابت هستند. اگر شما نیز در پی خرید دستگاه جوجه کشی هستید در بازار با برندهای مختلف ماشین های جوجه درآوری ایرانی و یا خارجی مواجه خواهید شد. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب خرید ماشین های ایرانی و خارجی آشنا کنیم. در خرید دستگاه های جوجه کشی باید به مواردی مانند قیمت ، کیفیت ، اصل یا بدل بودن کالا ، گارانتی و خدمات پس از فروش ، راندمان ، نصب دستگاه و سایر موارد توجه کنید.

     

    دستگاه جوجه کشی داخلی یا خارجی

     

     

    http://دستگاه-جوجه-کشی.net/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%ac%d9%87-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c/



    :: برچسب‌ها: جوجه کشی, دستگاه جوجه کشی, راندمان جوجه کشی, راندمان دستگاه جوجه کشی, قیمت ماشین جوجه کشی, کیفیت دستگاه جوجه کشی, کیفیت ماشین جوجه کشی, نصب دستگاه جوجه کش ,
    :: بازدید از این مطلب : 78
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : جوجه کشی
    فروش اقساطی دستگاه جوجه کشی

    فروش اقساطی دستگاه های جوجه کشی

    چرا انکوباتورهای گروه صنعتی اسکندری فروش اقساطی ندارند.

    گروه صنعتی اسکندری با 25 سال حضور موفق در عرصه تولید دستگاه های جوجه کشی بنا به دلایل فنی و اقتصادی اقدام به فروش اقساطی انکوباتور نمی کند. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می کنیم:

    فروش نقدی دستگاه های جوجه کشی

    با توجه به کیفیت بالای دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری و استفاده از فناوری روز دنیا در تولید آن ها، خریداران این انکوباتورها مایل به خرید نقدی هستند. به همین دلیل با توجه به بازار فروش مناسب دستگاه ها، گروه صنعتی اسکندری دلیلی برای فروش اقساطی برای به دست آوردن سهم از بازار نمی بیند.

    استفاده از قطعات با کیفیت بالا و فناوری روز دنیا در ساخت انکوباتورها

    در ساخت ماشین های جوجه درآوری گروه صنعتی اسکندری از قطعات با کیفیت بالای خارجی و داخلی استفاده می شود. سنسورهای SHT SENSIRION کالیبره شده در سوئیس و موتورهای انحصاری EIG طراحی و ساخت مالزی، بدنه های از جنس کریستال نشکن و یا تمام PVC، شانه های همه کاره ای بی اس، سیستم چرخش 360 درجه ای و بکارگیری الگوریتم هوش مصنوعی و منطق فازی برای کنترل المان های انکوباتورها، نمونه ای از قطعات و فناوری هایی هستند که منجر به کیفیت در حد استانداردهای جهانی کارخانه EIG می شود.

    طبیعی است استفاده از قطعات با کیفیت و فناوری های روز دنیا هزینه تولید و بهای تمام شده انکوباتورهای کمپانی EIG را افزایش می دهد.

    با این حال گروه صنعتی اسکندری حاشیه سود کمتری را نسبت به کارخانه های رقیب داخلی در نظر می گیرد. فروش اقساطی با توجه به در نظر گرفتن حاشیه سود کمتر توسط کارخانه منطقی به نظر نمی رسد.

    شرایط تورمی و افزایش قیمت دلار

    شرایط تورمی در اقتصاد ایران منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود. فروش اقساطی در شرایط تورمی و کاهش ارزش پول ملی صرفه اقتصادی برای تولیدکننده ندارد مگر این که تولیدکننده با افزایش قیمت و در نظر گرفتن بهره، زیان ناشی از کاهش ارزش پول را جبران کند.

    همچنین همانطور که اشاره شد گروه صنعتی اسکندری برخی قطعات با کیفیت جهانی مانند سنسورهای SHT و موتورهای EIG را از کشورهای سوئیس و مالزی وارد می کند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  کسب درآمد در خانه با دستگاه جوجه کشی

    به دلیل بی ثبات بودن نرخ ارز در اقتصاد ایران و با افزایش قیمت دلار فروش اقساطی می تواند زیان اقتصادی را برای کارخانه به دنبال داشته باشد.

    فروشندگان دستگاه های جوجه کشی اقساطی

    کارخانه های با فروش اقساطی مانند کارخانه های سازنده دستگاه های بدنه فلزی محصولات خود را با استفاده از قطعات چینی تولید می کنند که قیمت بسیار پایینی دارند.

    برای مثال در ساخت دستگاه های بدنه فلزی از سنسورهای NTC چینی (این سنسورها پس از هر دو دوره نیاز به کالیبره شدن مجدد دارند) و موتورهای با برند چینی لاندا استفاده می شود که از کیفیت و قیمت پایینی برخوردارند به همین دلیل این دستگاه ها بهای تمام شده کمتری داشته و حاشیه سود بالایی دارند.

    کارخانه های سازنده دستگاه های با قطعات چینی مانند دستگاه های بدنه فلزی به دلیل کیفیت پایین این انکوباتورها و به دست آوردن سهمی از بازار، محصولات خود را به صورت اقساطی می فروشند.

     

    اگر شما هم میخواهید وارد این صنعت پر سود شوید میتوانید با خرید دستگاه جوجه کشی آینده ساز شغل خود باشید

    پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

     



    :: برچسب‌ها: اقساطی , دستگاه جوجه کشی , دستگاه جوجه کشی اقساطی , فروش قسطی , ماشین جوجه کشی , ماشین جوجه کشی قسطی ,
    :: بازدید از این مطلب : 104
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : جوجه کشی

    مشکلات عمومی جوجه کشی

    جوجه کشی از پرندگان یک فعالیت تخصصی است و نیازمند دانش و تجربه لازم در این زمینه است. بسیاری از افراد در هنگام جوجه کشی با سوالات معتددی مواجه می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

    سوال : چرا برخی جوجه ها علی رغم این که هنگام هچ پوسته را نوک می زنند، نمی توانند پوسته تخم را بشکنند؟

    ضعیف بودن نطفه می تواند منجر به کم شدن قدرت جوجه در زمان هچ شود به طوری که جوجه نتواند پوسته را شکسته و از تخم خارج شود.

    هچ تخم مرغ

    سوال : برخی جوجه ها پوسته تخم را شکسته اند ولی نتوانسته اند از تخم خارج شوند. پس از شکستن تخم متوجه شدم که جنین در داخل تخم خشک است. علت چیست؟

    خشک بودن جنین و تلف شدن جوجه در داخل تخم می تواند به دلیل عدم تامین رطوبت مناسب در مراحل ستر و هچر باشد.

    سوال : خفه شدن و از بین رفتن جوجه ها در داخل تخم ها به چه دلیل می تواند باشد؟

    خفه شدن جوجه ها در داخل تخم ها می تواند به دلیل کهنه بودن تخم و یا مقوی نبودن نطفه و کمبود مواد مغذی داخل تخم باشد. تخم ها را نباید بیشتر از 4 الی 5 روز نگه داشت زیرا باعث کهنه شدن تخم ها و افزایش تلفات می شود. کهنه بودن تخم باعث می شود که جوجه ها در زمان خارج شدن از تخم قدرت لازم برای شکستن پوسته را نداشته و در داخل تخم خفه شوند.

    عدم کنترل دریچه های ورود و خروج هوای ماشین جوجه درآوری چه تبعاتی به دنبال دارد؟

    بسیاری از استفاده کنندگان دستگاه های جوجه کشی در میان فاکتورهای مهم جوجه کشی به فاکتورهای دما ، رطوبت و چرخش تخم ها توجه می کنند. در حالی که اکسیژن نیز یکی دیگر از فاکتورهای حیاتی جوجه درآوری است که باید در داخل دستگاه تامین شود. مثلا فرض کنید که 300 عدد تخم را در داخل دستگاه گذاشته اید و راندمان جوجه کشی 80 درصد است. در این صورت حدود 240 تا 250 تخم به جوجه تبدیل شده و همه 20 درصد اکسیژن موجود در هوای داخل دستگاه را در یک ثانیه تنفس می کنند و بسته بودن دریچه های ورود و خروج دستگاه باعث خفه شدن جوجه ها می شود. به همین دلیل باید دریچه های ورود و خروج هوا دستگاه جهت تامین اکسیژن لازم توسط اپراتور باز شود. در اواخر مرحله هچر و نزدیک شدن به زمان هچ باید دریچه های بیشتری باز شوند. همچنین در مواقعی مانند کاهش تعداد تخم های داخل دستگاه و یا قطع شدن برق برای ثابت ماندن رطوبت و دما در حد مطلوب باید تعدادی از دریچه ها بسته شوند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  وزن و جثه بدن مرغ تخم گذار

     

     

    فیلم از تلاش جوجه برای خروج از تخم نطفه دار

     

     

    فیلمی از جوجه کشی که در آن جوجه تلاش میکند تا از تخم در بیایید برخی مواقع تازه نبودن تخم نطفه دار سبب میشود انرژی کافی در زمان هچ به جوجه منتقل نشود یا رطوبت کم تر از میزان عادی سبب میشود پوسته تخم سایده نشده و جوجه توان کافی برای خروج از تخم را نداشته باشد برخی مواقع غذای مرغی که تخم نطفه دار میگذارد نامناسب بوده و تخم نطفه دار زمانی که به جوجه تبدیل میشود توان کافی به دلیل ناکافی بودن مواد مغذی زرده تخم امکان خروج جوجه ها از تخم وجود ندارد.

     

     

     

     

    پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی ;مطالعه نمایید:



    :: برچسب‌ها: دستگاه جوجه کشی , ماشین جوجه کشی , جوجه کشی ,
    :: بازدید از این مطلب : 52
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()